amalfi coast

A venit, în sfârșit, momentul să plecăm în aventura noastră. Să fim nomazi prin Europa pentru 6 luni. Am pornit din România cu casa în spate (aka rulota) și cu emoția în suflet. Ne-am făcut temele și am căutat locații on și off-camping, ne-am interesat de taxele de drum, de reguli și de operatori de telefonie mobilă și am pornit spre prima oprire: Italia.

italia on si off camping

Circuit Italia

 

 

Primul off-camping în Italia

Ne-am oprit undeva în nord, aproape de Veneția. O parcare găsită pe park4night, liniștită, cu aer curat, fix ce aveam nevoie după noaptea precedentă, când am dormit pe autostradă, în zgomot de motor de TIR.

italy park4night

 

 

Rimini & San Marino – primul camping din Italia

italia traseu rimini

A doua zi am ajuns în primul camping, lângă Rimini. Acolo am învățat cum să ne asamblăm cortul de la rulotă, dar și cum să ne organizăm timpul pentru job și plimbări.

Campingul e drăguț, are ieșire direct pe plajă. Păcat că, spoiler alert!, ne-a plouat în continuu cât am stat în Italiadeși era aproape luna mai. Prețul în extrasezon a fost de 26 de euro/noapte – 2 persoane, rulotă, mașină și curent.

Aproape de camping este stația de bus care te duce în inima Rimini-ului (in jur de 2 euro/persoana, 30 minute). Până în statul San Marino sunt cam 70km (acolo găsești și combustibil mai ieftin).

Rimini

san marino

San Marino

 

 

Italia de sud-est: Puglia

italia traseu puglia

După 5 zile am pornit spre regiunea Puglia. Eram super încântată. Auzisem numai lucruri bune – orașele superbe pe malul mării, mâncare bună și ieftină, fructe de mare la tot pasul.

Fiind zi de tranzit, în prima seară am dormit într-o parcare pe autostradă lângă Bari. Acolo am întâlnit doi șoferi de autocamion români care ne-au oferit din grătarele lor proaspete – făcute acolo, în parcare. Pe români, știm cu toții, nu poți să îi refuzi când îți oferă mâncare. Așa că am mâncat foarte bine alături de ei. Ah, înainte de întâmplarea asta, alt român șofer ne-a oferit o plasă plină de portocale roșii, mere și kiwi. Bu-nă-tăți!

italia bari highway parking

A doua zi am ajuns într-un camping la 800m de centrul orașului Alberobello. Pentru că am stat acolo 9 nopți în extra-sezon, am plătit 19 euro/noapte.

De vizitat, am avut ce vizita în cele 9 zile acolo. Și de făcut trasee cu bicicleta la fel. E plin de orășele cochete în zonă – unele foarte cunoscute și altele mai puțin știute. Dar despre ce ne-a plăcut pe acolo povestim în articolul următor, să nu amestecăm lucrurile. 

Alberobello

Traseu cu bicicleta pe lângă Alberobello 🙂

 

 

Coasta Amalfi

italia traseu amalfi

După cele 9 zile în Puglia, ne-am mutat căsuța pe coasta vestică a Italiei (Sicilia rămâne pe altădată).

Am ajuns într-un camping destul de aproape de Coasta Amalfi. Nu din cele mai luxoase, recunosc. Dar am avut ocazia să ne dăm cu bicicleta mai mult pe acolo și sa facem jogging pe malul mării. În plus, am putut străbate superba Coastă Amalfi (la 60km).

amalfi coast italia

 

 

Pompeii, vulcanul Vezuviu și Napoli – camping la intrarea în sit

italia traseu pompeii

În Pompeii am oprit într-un camping aflat chiar la intrarea în situl arheologic. Pe ceas, din rulotă și până să intrăm în sit am avut nevoie de doar 5 minute pe ceas. Și ne-a costat 18 euro/noapte (n-am avut cardul ACSI, dar am primit, totuși, discount).

Am putut vizita ușor Parcul Aheologic Pompeii, vulcanul Vezuviu și orașul NapoliPrimele două ne-au plăcut foarte mult, merită vizitate cel puțin o dată în viață. Napoli, recunosc, nu e pe gustul nostru. Și asta pentru că ni s-a părut prea murdar și aglomerat. Este, totuși, un oraș plin de istorie și, dacă te pasionează, găsești ușor rămășițe din cele două războaie mondiale. 

Pompeii

Vezuviu – yep, fumegă

napoli galleria borbonica italia

Napoli – Galleria Borbonica – Vespa din timpul WW2

 

 

Florența

italia traseu florenta

După 3 nopți, am pornit spre nord – Florența. Pentru că ajungeam destul de târziu, am ales să dormim off-camping. Tot într-o parcare de pe autostradă, că era mai aproape de campingul în care doream să ajungem. A fost CEA MAI GROAZNICĂ noapte de până acum. Am găsit greu loc unde să oprim, dar eram foarte obosiți. Pe lângă noi au trecut TIR-uri toată noaptea (eu nu înțeleg cum dorm șoferii în parcări din astea…). Pe lângă asta, un capac de canal nu era pus bine, așa că toate mașinile il mișcau de la loc și se făcea un zgomot infernal. Și, când nu vezi ce se întâmplă afară, îți imaginezi o mulțime de chestii…

A doua zi am ajuns într-un camping mai ciudățel, dar unde am plătit 20 euro/noapte. Din camping până în Florența faci cam 50 minute cu trenul. Stația de tren e la 10-15 minute de camping. Florența ne-a plăcut foarte tare, m-aș întoarce într-un city-break acolo.

italia napoli dome

 

 

Pisa – off-camping cu vedere la turn

italia traseu pisa

În Pisa am ales să dormim off-camping. Am găsit o parcare imensă aproape de centrul orașului, aproape goală (cum nu am fost în plin sezon), am parcat rulota pe un loc și mașina pe altul. Am avut, astfel, cazare cu vedere la vestitul turn. Seara a fost liniște și am dormit foarte bine. Am vizitat ușor obiectivele și străduțe din Pisa. A doua zi am lucrat de acolo și, la amiază, ne-am luat prânzul pe o terasă chiar lângă turn. 

pisa leaning tower italia

 

 

Cinque Terre – ultima oprire din Italia

traseu italia cinque terre

Campingul pe care l-am ales a fost o oază de liniște, răcoare, spații verzi și aer curat. Nu e foarte departe de cele 5 orășele din Patrimoniul UNESCO, iar de la camping până în gară am avut asigurat transportul de cei de la camping.

Din gară, cu un card pe care l-am luat de pe net, am colindat orășelele care formează Cinque Terre. Cardul include călătorii nelimitate cu trenul între cele 5 orășele și taxa de trekking. Per total, a fost o experiență deosebită, pe care aș repeta-o în fiecare an.

 

 

Așadar…

După fix o lună de când am intrat în Italia, am ieșit spre Franța, unde aveam să ne continuăm aventura.

Ca și concluzii:

  • Italia a rămas una din țările noastre preferate
  • Campingurile din sudul țării sunt mai sărăcăcioase decât cele din nord – la baie nu au săpun sau hârtie igienică, unele au WC-uri fără capac sau chiar turcești și arată mai vechi, dar sunt mai ieftine.
  • Am concluzionat că majoritatea șoferilor italienilor nu-s tocmai civilizați. Mai mult pe mijlocul drumului, majoritatea par să nu cunoască regula benzilor pe autostradă (mai toți îs pe banda din stânga), se bagă riscant în fața ta și nu îți acordă prioritate când trebuie sau când, forțați de împrejurări, ar trebui.
  • Cea mai bună pizza pe care am mancat-o e în Italia (d’oh)
  • Sunt o mulțime de obiective și orășele de vizitat, încât să nu te plictisești o lună (cred că nici două).

 

În următoarele articole povestim despre ce am vizitat în Italia, despre locuri mai puțin turistice și despre drumeții în care am descoperit peisaje care te fac sa visezi la o lume mai bună. Până atunci, nu uita să ne urmărești și pe facebook și pe instagram. Dacă ai orice întrebare, sugestie sau nelămurire, lasă-ne un comentariu și îți vom răspunde cu mare drag 🙂

 

Ai voștri plecați în lume,

signature

 

Please follow and like us: